Program Çıktısı Belirleme Yöntemi
Program Çıktıları ve İlgili Belirleme Yöntemleri
Program Çıktısı | MEDEK Ölçütü | Kanıt | Belirleme Yöntemleri: | Açıklama: |
PÇ 1 – Mesleğe dair temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olma
| Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | MEDEK Ölçütleri PÇ 1 | Dönem sonu sınavları (Muhasebe I-II, Yönetim İlkeleri), proje ödevleri, ders not analiz raporları
| Bu çıktı, temel mesleki bilgileri kapsadığı için ilgili derslerdeki başarı durumu, uygulamalı proje çıktıları (bilanço hazırlama, analiz raporu) ile ölçülmekte; öğrencinin mesleki kavrama düzeyi belgelenmektedir.
|
PÇ 2 – İş sağlığı, çevre ve kalite bilinci
| İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 2 | Staj iş yeri güvenlik gözlem raporları | Öğrencilerin bu alanlardaki bilgisi hem yazılı hem de uygulamalı değerlendirme belgeleri ile izlenmekte; staj yapılan kurumların raporları ile tutarlılığı sağlanmaktadır. |
PÇ 3 – Güncel gelişmeleri izleyebilme ve uygulayabilme
| Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 3 | Girişimcilik dersi güncel piyasa analiz ödevleri, haber sunumları, yeni trend sunum slaytları | Öğrenciler sektörle ilgili güncel eğilimleri yorumlayarak analiz yapar; bu çıktının sağlandığı güncel örnekli çalışmalarla desteklenir. |
PÇ 4 – Bilişim teknolojilerini etkin kullanma
| Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 4 | Bilgisayar Destekli Ofis Programları sınav sonuçları, muhasebe programı ekran görüntüleri, dijital form ödevleri | Öğrencinin yazılım kullanım düzeyi uygulamalı sınav ve ödevlerle gösterilir; örneğin Excel ile maliyet hesaplama tabloları bu çıktıya doğrudan kanıttır.
|
PÇ 5 – Analitik ve eleştirel düşünme becerisi
| Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 5 | Vaka analiz raporları ve SWOT analizi ödevleri | Gerçek vaka temelli çalışmalarla öğrenci düşünsel derinliği ortaya koyar. Rubrikli değerlendirmeler süreci belgelemektedir. |
PÇ 6 – Etkin sözlü ve yazılı iletişim
| Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 6 | Sunum videoları, yazılı rapor örnekleri, iletişim becerisi değerlendirme formları | Öğrencilerin sunum yaptığı derslerde kullanılan puanlama anahtarları ve öğrenci örnekleri bu çıktıyı kanıtlar. |
PÇ 7 – Ekip çalışmasına dayalı problem çözme
| Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 7 | Grup proje çıktıları, proje içi görev dağılım çizelgeleri, takım içi öz değerlendirme formları | Ekip üyelerinin sorumluluk alarak iş üretme süreçleri belgelenir, eşzamanlı öz değerlendirmeyle desteklenir. |
PÇ 8 – Kariyer planlama ve yaşam boyu öğrenme bilinci
| Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 8 | Kariyer Merkezi etkinlik katılım belgeleri, kişisel kariyer plan dosyaları, özgeçmiş oluşturma çalışmaları | Öğrenci yaşam boyu öğrenme bilincini seminer ve danışmanlık verileriyle belgelemekte, portfolyo dosyaları ile desteklenmektedir. |
PÇ 9 – Etik değerler ve toplumsal sorumluluk
| Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 9 | Etik vaka tartışma notları, sosyal sorumluluk proje belgeleri (örneğin kütüphane kurma, çevre temizliği), gönüllülük sertifikaları | Bu tür belgeler öğrencilerin etik düşünme ve toplumsal farkındalık düzeylerini ortaya koyar. |
PÇ 10 – Yabancı dil kullanarak iletişim kurma
| Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
| MEDEK Ölçütleri PÇ 10 | İngilizce proje sunumları, çeviri ödevleri, dijital kaynak analiz raporları | Özellikle teknik metinlerin incelenmesi ve yazılı/konuşma örnekleri bu çıktının kazanım düzeyini gösterir. |
PÇ 11 – Yönetim ve organizasyon kavramlarına hâkimiyet
| Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | TYYÇ Bilişsel Uygulamalı Beceri | Yönetim teorileri analiz ödevleri, iş bölümü simülasyonları | Kavramsal çerçeveye hâkimiyet; öğrenci yazılı sınav ve uygulamalı görevlerle ölçülür. |
PÇ 12 – Temel işletme süreçlerine ilişkin bilgi
| Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | TYYÇ Bilişsel Uygulamalı Beceri | Finansal analiz, maliyet hesaplama ve pazarlama planı örnekleri | Uygulamalı işletme planı ve süreç yönetimi ödevleriyle bu çıktı doğrudan belgelenmektedir. |
PÇ 13 – Disiplinlerarası ilişkilendirme becerisi
| Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | TYYÇ Bilişsel Uygulamalı Beceri | İşletme bilgisi ile ekonomi, sosyoloji ve hukuk arasında kurulan ilişki içeren makaleler, yorum ödevleri | Öğrencilerin farklı alanlara dair bütüncül analiz yapma düzeyi bu belgelerle izlenmektedir. |